Summa summarum, eller nåt...

Jag hör knotten studsa mot taket. Då borde man väl inte klassas som hörselskadad, va? Det är faktiskt en av mina stora rädslor beträffande jobbet. Att min hörsel ska ta stryk. Det kommer den ju att göra oavsett, men mycket stryk...

Jaja. Det är jobbet. Min hörsel tar stryk här hemma också med två illbattingar som gör allt för att driva sin mor till vansinne med jämna mellanrum. Inte blir det lugnare av att de tycks leka "Få decibelmätaren i mammas telefon att dö" heller...

Har i alla fall gjort en insats för världsfreden igen och förpassat tre stora kassar med skräp till soptunnan. Har gått igenom de där "hopplösa" ytorna: barnens ritgrejshylla, ytan ovanpå skoskåpet, ovanpå vitrinskåpet och på dess "mellanplan". Fattar inte att det kan finnas så mycket skräp på så liten yta. Men visst. Allt går ju. Måste i alla fall hålla med Persilja: Man städar bra med PMS!

Att göra:
1. Träna (I dag har jag rastat hundarna och gått till och från dagis, promenerat med barnen och hämtat bilen från verkstan och så rensat hyllorna... Det får räknas i dag med)
2. Gjuta rabarberblad i betong, först måste jag köpa rejäla diskhandskar.
3. Köpa diskhandskar och storhandla basvaror till kyl, frys och skafferi.
4. Klura på den optimala tvättstugelösningen (hela tiden pågående i huvudet).
5. Städa på de där hopplösa punkterna (barnens ritgrejshylla, skoskåpet och kyl/frysdörrar)
6. Sy klart jeanskjolen.
7. Sortera in alla viktiga papper som blivit liggandes i en TRE storA kreativA högAR (de ynglar av sig också!!!) på mitt skrivbord de senaste 18 månaderna.
8. Koka blåbärs- och jordgubbssylt (fast jag undrar om inte ungarna får lov att vara med här...)
9. Klippa gräset så snart det torkat upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0