Lyxigt vardagsliv

Har haft en riktig slömorgon med ungarna i dag. De vaknade som vanligt vid 7-snåret, men nöjde sig med att ligga i storsängen och läsa respektive kolla på Barnkanalen i en och en halv timme (!) under tiden som jag sov vidare.

Jag är oändligt tacksam för att de uppskattar den långsamma starten under helgerna, oändligt tacksam för att de höll sams, oändligt tacksam för att jag fick en och en halv timmes sömn till i dag. Skööööööönt!!!

Sedan blev det en riktig sommarfrukost. Barnen åt jordgubbsyoghurt och en ostmacka, jag kaffe och rågrut med ost på. Å så det absolut bästa av allt: färska jordgubbar! Var på Coop och handlade igår och kände då den underbara doften av rumsvarma jordgubbar på frukt- och gröntavdelningen. Spela roll att kilopriset var 64,90... Jag var bara tvungen att köpa en ask! Att sedan sitta och avnjuta dessa smakrika, söta bär vid frukostbordet, samtidigt som man lyssnar till barnens lek (de höll dessutom sams!) och bläddrar igenom senaste Kalle Anka. Det är lyx. På hög nivå!

Nu däremot väntar en mindre flärdfull tillvaro. Har försummat allt vad städning heter den senaste veckan och hemmet ser ut därefter. Nu väntar alltså blöt tvätt i tvättmaskinen på att hängas upp ute, golvet på att dammsugas och torkas... Men sedan får det vara. Ungarna gjorde en bra insats när de plockade upp sina prylar från golvet och rumsbordet. Ibland blir jag märkta imponerad av dem, att de är så grymma på att ta reda på sina grejer trots sin förhållandevis ringa ålder... Trofast med tillhörande backar gör ju förstås skillnad och de är väldigt noga med att sortera sina saker så att de hamnar i rätt låda. Man måste gilla IKEA:s möbler. Så är det bara...

Hundarna kommer också hem i dag. Det känns lite dubbelt. Jag har saknat deras närvaro under veckan som varit, men samtidigt blir det ju också mer jobb. De ska rastas, måste komma ihåg att ge dem mat (ja, jag har en tendens att glömma sånt, tills hundarna vänligen påminner mig genom fina vinkar) och så blir det ju oundvikligen mer städning. Nu är det ju inte bara barnen som drar in sand och halva trädgården på köpet, utan hundarna drar sitt strå till stacken plus att de faktiskt fäller en del. Dags att ta av sig till sommarkostymen, liksom...

Näh, dags att sluta med flykten ifrån verkligheten! Ha en bra dag - var ni än befinner er!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0