Tacksam!

Jag är så tacksam över att min dotter känner att hon kan vara uppriktig mot mig när det uppstår konflikter mellan henne och lillebror här hemmavid. Att hon ärligt berättar om hur hon uppfattar sin respektive sin lillebrors roller i konflikterna.

Jag är så tacksam över att hon faktiskt också kan berätta åt mig om allt inte varit en dans på rosor på dagis när jag frågar hur hennes dag har varit, att hon inte känner ett ansvar att alltid svara bra, roligt, kul eller något liknande.

Jag inser att detta inte är självklarheter, men jag är så glad över att hon vill, kan och vågar berätta även om sådant som är jobbigt eller svårt för henne.

Jag är så lyckligt lottad som har just de två barn jag har hemma hos mig. För att det var just dem jag fick bli mamma till. För att de är makens, mannen som jag älskar så mycket, barn...


God natt, var ni än befinner er!

Kommentarer
Postat av: JoVi

Vilket fint inlägg!

Krama dina goa barn! :)

2007-03-13 @ 22:31:52
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Nina

JoVi: Det ska jag - garanterat!

2007-03-13 @ 22:33:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0