Det är inte sant!!!

Maken åkte till Holland i går för att stanna där i tre veckor. Hittills när han har varit i väg har det visat sig att något händer. Nåt jävelskap... Om inte resan kråglar, så händer det något här hemma med någons hälsa eller bil...

Nu senast körde jag ju sönder ett däck.

I dag hände det igen. Inte att jag körde sönder ett däck, men att jag kom i bilrelaterat klammeri med rättvisan.

Någon som blir förvånad över att något hände? Nej, tänkte väl det. Jag hoppades in i det längsta att det skulle gå vägen, men INTE då...

Körde mammas bil. På den är varvtalsräknaren och hastighetsmätaren omkastade i förhållande till Volvon som jag annars kör. Kommer in på en 30-sträcka, kollar det jag tror är hastighetsmätaren. Ser okej ut. 25 på 30-sträcka, då har jag marginal också. Uppe på krönet av det som i folkmun kallas för Runabacken står en polis och vinkar in mig.

38 km/h på 30-sträcka. Typiskt. Fick till och med nervösa ryckningar i ansiktet där jag stod.

Det är bra att polisen är ute. Men det kan väl för f*n finnas nån rättvisa i den här världen?! Jag är petnoga med hastighetsbegänsningarna, men nu - nu när jag kollar på fel mätarjä*el... DÅ ska jag åka dit.

Antar att det bara är att sätta sig ner och invänta nästa lilla (o)trevlighet nu... Jag vågar inte längre hoppas på att jag ska vara förskonad, inte ens för resten av den här treveckorsperioden.

Tycker att Murphys lag passar bra att citera en dag som denna:


Murphys lag:
Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.


Murphys första lag:
Ingenting är lika lätt som det ser ut.


Murphys andra lag:
Allting tar längre tid än du tror.


Murphys tredje lag:
I all vetenskap kommer allt som kan gå snett att gå snett.


Murphys fjärde lag:
Om möjligheten finns att flera saker kan gå snett, kommer den som orsakar mest skada att faktiskt att gå snett.


Murphys femte lag:
Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.


Murphys sjätte lag:
Om du upptäcker att något kan gå snett på fyra olika sätt och vidtar åtgärder för att förebygga dessa, kommer ett femte sätt som du fullständigt oförberedd på omedelbart att dyka upp.


Murphys sjunde lag:
Om du låter allt gå sin gilla gång, kommer det att gå från dåligt till sämre.


Murphys åttonde lag:
Om allting ser ut att gå bra har du uppenbarligen missat nåt.


Murphys nionde lag:
Naturen står alltid på det glömda misstagets sida.


Murphys elfte lag:
Det är omöjligt att göra något idiotsäkert eftersom idioter är så genialiska.


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Men du! Förfärligt orättvist! Blääää...
Jag känner med dig iallafall. Det är väl bra? Det verkar inte finnas någon Murphys lag som rår på det.

2007-05-28 @ 19:38:21
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se
Postat av: Pippi

Nej =) Tur är väl det...

2007-05-28 @ 20:20:59
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: Persilja

Jag har åkt dit på att ha kört 57 (2 ggr) där vid Konsum Trädgårdsgatan fast nere på Hjalmar Lundbohm vägen, där vägen är superbred med supersikt och kör man 50 där blir man hela tiden omkörd. Där står polisen ofta. 57 på 50-väg gav 1000 kronor i böter. (!) Så vad kostade 38 på 30? Ännu mer eller?
Man tycker att det är lite grymt. Särskilt när man kör lugnt och ansvarsfullt ialla lägen.

2007-05-28 @ 21:56:29
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Pippi

Persilja:
Det kostade mig 2000 kr... Som hittat. Inte. Maken och jag hade precis börjat tala om att ta en tur ner till Helsingfors och Borgbacken när vi liks skulle vara i Finland - men där rök ju de bensinpengarna redan nu :/
Vad är väl en bal på slottet?!

2007-05-29 @ 11:31:51
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: IT-mamman

Poor thing! Du får starta en insamling till dina otursgrejer. Om alla skänker 20 spänn behövs bara 100 bloggare för att det ska gå ihop. Vad säger du?

2007-05-29 @ 13:47:42
URL: http://itmamman.wordpress.com
Postat av: Pippi

*s* Ja, det hade ju varit ett alternativ, förstås :)

2007-05-29 @ 19:57:49
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: Amlon

Jag ställer upp på insamlingen! ;)

2007-05-29 @ 22:23:31
URL: http://amlon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0