Fredag

Ja, det är inte fredag i dag... Men det har varit lite fredagskänsla :)

Har haft lyxdagar med barnen i går och i dag. I går fick dottern vara ledig från dagis, vi åt frukost på ett mysigt fik och gick sedan till badis. Åt lunch hemma innan vi hämtade sonen. I dag var det tvärtom. Dottern fick vara på dagis där de för övrigt hade avslutning på grupptimmarna - de åkte till en grill och åt hamburgare... Lyxigt för ungarna! Sonen och jag gjorde om gårdagens procedur. Vad ovant det är att bara ha koll på ett barn åt gången. Vad mysigt det är att kunna ägna sig åt ett barn åt gången och fullkomligen duscha dem i uppmärksamhet. I dag tog vi dessutom bussen upp på stan och köpte mjukglass samtidigt som vi hjälpte mormor och morfar med blomvattning.

På fredag, i alla fall, så ska jag till min nya skola och träffa rektorn (som jag iofs har haft som ämneskollega förut, men det spelar mindre roll - nu är han rektor) och min blivande kollega, som också blir ny på skolan. Jag är lur på vem hon är, med stor sannolikhet en gammal studiekamrat till mig. Ska bli intressant att mötas som kollegor på samma skola nu.

Jag är glad över att det gått så fort från besked om skolan till träff och introduktion där. Det lugnar.

Nu däremot kallar plikten. Närmare bestämt de små monstren som är hungriga... Det märks på barnen att deras far är borta och att de vet att han kommer att vara borta länge. Dottern är en mycket arg ung dam och sonen har nära till gråten för det mesta. Han söker mycket närhet och gosar mer än någonsin med mina öron... Måtte de återstående 16 dagarna gå fort...

Kommentarer
Postat av: Maken

Hmmm... Det är skönt att kunna fokusera på ett barn åt gången å jag tror att de behöver egen tid, så jag är stolt och glad att ha en sån klok fru !
Mitt hjärta brister när jag läser om barnen. Tung suck ! JAg måste instämma att måtte de här dagarna gå fort !

2007-05-30 @ 22:14:43
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: Pippi

Maken:
Det var välbehövligt att få läsa att du tycker att jag är klok... Har inte känt mig som ett under av psykologi och pedagogik direkt ikväll... Men okej. Det gick. Ingen grät. Ingen var arg heller när det var dags att sova, så... Good enough. Mina ron tycker också att du får skynda dig hem. Örsnibbarna hettar och har börjat bli ömma av sonens mysgnuggande ;) Jag lovar! Det ÄR inte solen! :)

2007-05-30 @ 22:20:56
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: IT-mamman

Så er unga dam är också arg av sig? Jag blir galen på vår lilla diktator ibland!! Får man säga så?

2007-05-30 @ 22:57:47
URL: http://itmamman.wordpress.com/
Postat av: Pippi

IT-mamman:
Ja, jag tror att man får bli galen på sina egna ungar emellanåt... Det sägs så :) Dottern har förutom sitt humör dessutom lagt till sig med en attityd som jag bara blir skogstokig på ibland. Det underlättar ju heller inte att lillebror tar efter henne i allt *suck*

2007-05-30 @ 23:36:59
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: JoVi

Vilka mysiga dagar ni har haft! Så ska det vara :)
Lycka till på fredag, hoppas att det känns rätt hela vägen :)
Blir varm i hjärtat av ditt o makens "prat" (ja, jag tjyvläser det *hihi*).
Kram!

2007-05-31 @ 00:15:00
URL: http://joviskarameller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0