Så många tankar som far runt i huvudet...

Det är mycket svårt att låta bli att oroa sig emellanåt, hur mycket jag än försöker... Jag försöker att tänka på det engelska uttrycket "to have a little faith". Men klumpen i magen finns liksom där i alla fall. Ibland gigantisk, ibland mindre...

Sonen och maken åkte ju till sjukhuset idag igen, med vad vi trodde var en uvi. I morgon ska vi tillbaka med ett nytt urinprov för odling och det är väl i sin ordning...

Men de kom också hem med beskedet att sonen hade ett blåsljud på hjärtat och att läkaren nu skickat en remiss till Gällivare för att detta blåsljud ska kollas upp. Alla dessa läkarbesök och ingen har märkt något? Är det ett nyligen uppkommet blåsljud? Har sonen fått röja för mycket trots sina förkylningar? Kan ett blåsljud bara dyka upp sådär? Vilka effekter kan det få för sonens del?

Ska kontakta Gve i morgon och höra när vi ska dit. Måtte det bli snart. Jag begriper bara inte att alla såna här saker tycks inträffa just när maken ska resa bort och dessutom bara kommer att komma hem och vända mellan resorna.

Fanken också! Nu får det faktiskt vara nog!

Kommentarer
Postat av: JoVi

Ja, nu får det banne mig vara nog! Fortsätter hålla tummarna att allt löser sig snabbt och enkelt!

Kram!

2007-05-08 @ 08:28:53
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Kajsa

Gubben och alla hans bröder har också blåsljud på hjärtat så det behöver inte betyda att det är så farligt.(gubben + bröder har tävlingsåkt i längdskidåkning)Fast jag anar ju hur oroliga ni är därhemma. Jag blir ju hispig om barnen får magsjuka eller feber eller....ja vad som helst....
Håller tummarna att allt ordnar sig!!
Kramisar

2007-05-08 @ 09:15:02
Postat av: Killfröken

Det är svårt att ta det coolt när det handlar om ungarnas hälsa. Mycket mycket enklare att själv bli sjuk.

Håller tummarna att det inte ska vara något allvarligt

//Killfröken

2007-05-08 @ 15:15:28
URL: http://killfroken.blogg.se
Postat av: Carola

Hoppas verkligen att det inte är något allvarligt! Usch, finns det något värre än när barnen är sjuka och man inte vet vad det beror på.
Håller alla tummar och tår.

2007-05-08 @ 19:22:32
URL: http://www.carolas.info
Postat av: Persilja

Usch, vad oroligt. Men bra att de hörde det!

2007-05-08 @ 19:35:52
Postat av: Charlotte

Näääää vad jobbigt. Tror dock inte du behöver vara alltför orolig. Vad jag har hört är blåsljud sällan farliga, framför allt inte blåsljud som är så små att de inte hört det förrän nu.

Men alla som är oroliga förstår jag alltid och skickar mina bästa styrkekramar!

2007-05-09 @ 08:38:34
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se
Postat av: IT-mamman

Har inte tittat in på ett par dar och skäms nu när du har det jobbigt. Vill bara ge dig en kram och klappa om dig. Känner du det? Gumman.

2007-05-09 @ 18:26:41
URL: http://itmamman.wordpress.com
Postat av: Pippi

Tack, allihop för er omtanke och alla tummar, tår och tankar. De värmer och känns ända in i hjärteroten.

Har börjat landa i att det inte behöver vara särskilt allvarligt med ett blåsljud, men jag antar att det lätt blir katastrofscener som spelas upp i hjärnan på en när det handlar om sonens hjärta. Hjärtat är ju rätt cantralt för överlevnaden om jag säger så... Har inte hunnit ringa Barn ännu, men det får lov att bli av i morgon (sätter nog maken på uppdraget, vid närmare eftertanke) - om inte annat så för att kolla att remissen verkligen kommit fram.

2007-05-09 @ 21:46:55
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: Esters Mamma

Jag hade blåsljud när jag var liten men det växte bort...
Är inte det minsta kunnig inom läkarkonsten men ville bara att du skulle veta att det kan hända såna saker oxå :-)

2007-05-10 @ 10:18:23
URL: http://estersmamma.blogg.se
Postat av: Charlotte

Har frågat Micke nu, han pluggar ju till syrra. Han menar att det absolut mest troliga som hänt är att andra läkare missat blåsljudet, det är nämligen väldigt svårt att höra, ssk om de är små och nästan inte märkbara. Så jag tror verkligen att du kan andas ut.

Själv har jag en grej i hjärtat som heter "läckage". Det har typ var fjärde vuxen. Inte ett dugg farligt.

2007-05-12 @ 19:47:20
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0