Biodejt

I kväll var maken och jag på en biodejt. Det var mysigt att komma iväg, synd bara att jag var så trött! Barnen var jätteglada över att mormor och morfar skulle komma och vara barnvakter. Det känns verkligen bra att ha någon nära som de är så trygga med och som så gärna är barnvakt åt dem.

Kollade i alla fall på Harry Potter och Fenixorden. En spännande film, men jag saknade något. De tre första filmerna har känts mer... Ja, vad ska man säga... Fylliga?! Nu upplevde i alla fall jag det som att det mest bara var en massa actionscener och osammanhängande story och mindre av den där mystiska magin som jag tycker har genomsyrat de andra filmerna. Kanske är det jag och min trötthet, min ålder eller så kanske det är regissören och manusförfattarna som börjat få idétorka?

Men okej. Jag gillade filmen på det hela taget. Det gjorde jag. Precis som jag gillade alla tre Ringen-filmerna. Inte för att de är jämförbara, men jag kommer att skaffa den här Harry Potter-filmen på DVD också. Bara för att. Knasigt, jag vet :)

Här är en recension som jag tycker stämmer ganska väl med vad jag också tänkte kring filmen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0