Blandad kompott

Jag fattar inte hur det är möjligt att vara så in i bomben trööööööött! Jag begriper bara det inte!

Okej. Det har väl varit en rörig vecka med heldag orientering (eleverna - inte jag) i snöglopp och iskyla i tisdags. I går var jag på föreläsning om Barn i kris (anmälde mig i våras, men timingen var ironiskt nog bra) och i dag blev det stök på morgonen för att bildörrarna var fastfrusna. Bara att ringa efter maken och be om skjuts till jobbet, alltså. Sedan var det till att ta det långa benet före på vägen hem. Måste ju hinna och hämta hem knotten från dagis. Sedan var det en sådan där rörig dag på skolan i dag. KM i fotboll, granne med spelplanerna... Det säger väl allt? Gör det inte?!

På tal om stökig dag, förresten. I vanliga fall hade jag vid den här tiden på månaden gått bärsärk redan vid dagens första motgång. Enda gången jag tappat humöret i dag var just innan middagen, när ungarna började slåss om två stenar. Wow. Den där klibbiga hinnan av obehag och olustkänslor är i princip helt borta. Det kan kleta till lite här och där, då och då. Men det är så otroligt sällan jämfört med hur det var för två månader sedan. Jag säger bara: Femal! Halleluja!

Har talat med dagis om sonens version samt det faktum att Syster Yster har en förkärlek för att skylla allt inträffat på sin lillebror. De kommer att vara extra uppmärksamma ett tag framöver nu och så ska vi talas vid igen om en dryg vecka. Sedan så är det nog så att lillebror stökar för att han saknar sin vän. Han vill fortfarande inte gå till dagis, utan vill hellre vara i mormor och morfars stuga. Men det är klart, där är ju allt som vanligt. På dagis saknas hans vän... Allt är inte som vanligt där. Dottern frågar och pratar mer igen. Jag tror att hon börjat förstå vidden av det hela. Att A. inte kommer tillbaka. Att det är därför som hon vaknar tidigt, tidigt på morgonen och är ledsen...

Kommentarer
Postat av: JoVi

Alltid lika intressant att läsa om barnen och dagis!
Vad är femal?
Kram och trevlig helg!

2007-09-21 @ 12:31:13
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Pippi

Femal är ett naturläkemedel/naturmedel som hjälper vid PMS respektive lindriga klimakteriebesvär. Nu ska det väl förhoppningsvis dröja med klimakteriet ;) men det är grymt effektivt mot min PMS :)
http://www.naturmedel.org/sidor/femal.html
Kram på dig med!

2007-09-21 @ 18:07:08
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: Kjellinskan

Halkade in på din sida via Amlon. Jag äter också Femal balans, visst är det kanon!?! :) Jag är inte alls lika jobbigt irriterad och sur veckan före, känner mig lugn och harmonisk.
Läste också om det hemska som hänt din sons kompis. Vad fruktansvärt tragiskt!!!
Kram från mig

2007-09-21 @ 22:50:51
URL: http://kjellinskan.blogspot.com
Postat av: Amlon

Hoppas ni får en fin helg! Klart att lillebror påverkas av det som har hänt, slarven! Det måste vara jobbigt att märka skillnaden, men ändå inte riktigt förstå. Kram till er!

2007-09-22 @ 08:47:43
URL: http://amlon.blogg.se
Postat av: Annis

Jag begriper hur trött man kan vara...att man orkar ibland är ju ett under. Livet i 180 knyck är tärande...kram!

2007-09-22 @ 20:44:56
URL: http://annis.blogspot.com
Postat av: Pippi

Kjellinskan:
Ja, Femal är verkligen superbt! Jag fattar inte att jag klarat mig utan... Eller... Det var väl det jag inte gjorde ;) Det var verkligen en tragisk händelse med barnens vän. Det märks att han fattas dem...
Amlon:
Mmm. Visst är det så. Dessutom verkar det vara så att storasyster påverkas än mer, eller så är det så att hon förmår att verbalisera sina tankar mer. Är så glad över den där föreläsningen i onsdags. Det jag fick med mig gör att det känns lättare att bemöta barnens sorg.
Annis:
Det är skönt att inte vara ensam... Fast det är trist att så många ska behöva känna det som att livet går i 180... Tänk om en heltid motsvarades av 30 timmar istället för 40 som nu?! Fast jag undrar om det skulle göra någon skillnad för oss i skolbranschen... Men det är nog bara önskedrömmar...

2007-09-22 @ 21:55:52
URL: http://pippi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0