VAB

Är hemma med sjuka barn i dag. Eller sjuka och sjuka. Det är ett sånt där marigt mellanting. Jag tycker att de är för sjuka för att gå till dagis, men samtidigt är de snäppet för friska för att vara hemma. Det fick bli hemma, alltså. Maken ordnade omsorgen i går, i dag är han på resande fot... Jag måste erkänna att det är skönt ändå att vara hemma med småskräpen... Det medför merjobb för min del, visst... Men det är det samtidigt värt.

Försöker få lite undanstökat här hemma i samma veva. Med två fällande hundar blir det en hel del hår på golvet, diskbänken har varit belamrad med disk och sånt där spännande. Å så har vi vinlotteri här i kväll... Det är ju nu jag borde börja mitt nya liv och "hoppa fallskärm", dvs strunta i att städa bara för att andra kommer hit. Men det går inte. Jag intalar mig själv att jag städar för vårt eget välbefinnandes skull. Ja, det gör jag. Jag städar inte för att mina vänner är på väg, jag städar för min egen skull... Så är det... Jajjamen...

Ska ta och skriva av ett recept nu. Tänkte testa en blåbärscheesecake i kväll. Lika bra att passa på när det finns ett antal hågade provsmakare redo.
image82

p.s. Persilja, om du inte hunnit läsa mitt svar till dig längre ner så tänkte jag bara meddela att det visst finns ett foto på mig på http://langstrump.wordpress.com... Lösenordet hade du ju...

Kommentarer
Postat av: JoVi

Åh vad gott det där såg ut då! :) Gick det bra med lotteriet?
Santa Park lät ju hur mysigt som helst. Lockande!
Grattis till berömmet, jag förstår att du är en bra lärare. Entusistisk och kunnig :)
Hoppas barnen mår bra idag, liksom ni vuxna!
Kram!

2007-09-27 @ 14:41:54
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Pippi

JoVi:
Det _var_ gott! Värsta kaloribomben, men god som sådana normalt brukar vara... ;) Lotteriet gick också bra. Jag vann för tredje gången i år (vi har träffats fem ggr) och får därmed den stora äran att arrangera fest, där jag också står för drycken :)
Vi ser fram emot Santa Park, har pratat lite med barnen om detta med att hälsa på hos Tomten och gammelmormor, det var de genast med på! Barnen lär däremot bli hemma resten av veckan. Det verkar vara en lurig förkylning denna gång. Jag har själv åkt på den och låter nästan lika sexigt hes som Bonnie Tyler ;)))

2007-09-27 @ 16:07:44
URL: http://pippi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0