Det blev ju bra i alla fall

Ja, jag var ju lite upprörd i morse över att T. klippt sitt eget hår igår... Det kan nog inte undgå att märkas.

Men det blev bra i alla fall.

Jag fick iväg ungarna på dagis, gick hem och tog en alvedon för att lindra kopparslagaren i mitt huvud (nej, jag är inte bakis - bara rejält  förkyld) och för att vila. Ringde i alla fall Maria och frågade om hon möjligen hade fått in någon återbudstid i dag och tänka sig - det hade hon! (Mannen som haft den innan hade ringt bara 3 minuter innan visade det sig, ibland ska man visst ha lite flyt ;))

Kl. 13 åkte jag så till dagis och hämtade T. Lillebror vilade fortfarande, så han fick stanna och sova klart.

Väl hos Frissa-Maria, så konstaterade jag att ett stort skäl till att T. klippt sig själv var att hon ledsnat på testarna som flyger fram i ansiktet och att hon ju faktiskt pratar ofta om att hon ska ha kort hår som pappa... Det går ju inte jag med på *fånig* Så det fick bli en annan plan: rejält uppklippt runt om och en linje från tinningen mot nacken till så att håret inte åker fram i ansiktet.

Jag sätter mig ner och läser en Hänt Extra under tiden och rycks tillbaka till verkligheten av ett lyckligt "TITTA mamma!!!". Jag lyfter blicken och ser en T. som strålar av glädje. Hon blev verkligen nöjd med sitt hår, nöjdare än hon någonsin varit förut. Men jag kan förstå det, för T. blev så vacker, den nya frisyren passar henne jättefint. Det enda spår som syns av gårdagens hemmaklippning är ett litet hack i luggen, men det märker man inte ens av. Sedan var det ju dags för de obligatoriska färgerna i håret. den här gången blev det blått, rött, lila, grönt och svart. Uttrycket "Less is more" faller inte min dotter alls i smaken...

Våran "Frissa-Ria" är verkligen suverän. Hon är guld värd!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vad härligt att höra att det blev så fint! Och att hon åstadkom detta "aldles själv" som min dotter säger. Alltså, att ni kom iväg till Frissa-Ria...

2006-04-28 @ 14:09:18
URL: http://www.ansgarssyskon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0