Kravallunge!

Äntligen har vi haft årets solidaritetsdag på skolan så att livet kan börja återgå till det normala. Nu återstår "bara" utvecklingssamtalen innan jag är klar med "allt utöver det vanliga". Jag fattar inte hur saker alltid ska ha en tendens att kollidera så att det ibland inte finns något utrymme för annat än i bästa fall det mest grundläggande som mat, umgänge med barnen och sömn utöver jobbet?
Sak samma :) Nu är det som det är och jag har dessutom börjat mitt påsklov i fredags. Ska bli så skönt! Jag hade nästan börjat hoppas på att kunna ha någon dag för mig själv nästa vecka eftersom lillebror varit tillbaka på dagis igen sedan i måndags. Men tji fick jag! I tisdags började båda barnen nysa och torsdags hade lillebror varit så trött att han hade somnat vid matbordet på dagis. Storasyster å sin sida hade varit i slagsmål och därutöver varit arg på typ alla andra barn och mest av allt varit som en liten ilsken iller på lillebror. Så igår fick vi vårt första samtal från dagis om att T. betett sig som en riktig kravallunge ;) Hon och bästisen hade bland annat kommit ihop sig om en telefon och det hade slutat med att T. hade blivit så arg att hon smällt telefonen i ansiktet på A.. Jag pratade med bästisens mamma och A. hade ett litet blåmärke under ögat... *suck* tack och lov var det inga "hard feelings" därifrån, men var ska det sluta med en så eldfängd unge? Hur det än är så fick både nysandet och tröttheten sin förklaring i fredags. Båda barnen var lite lurigt varma på morgonen. Storasyster hade högre temp än vanligt och lillebror hade feber igen som stigit under dagen. Så det var ju bara att sjukanmäla barnen igen... Kan man få feber av att vara för trött?

Kommentarer
Postat av: Carola

Jag tror nog att man kan få feber av att vara trött... iaf. så kan ju barn få feber utan någon som helst anledning alls. Gossen hade ofta så när han var mindre, 39-40gr. och efter ett par timmar hur pigg som helst... Jag tror det är barnens eget sätt att ta igen sig, de förstår ju inte att göra det när de är friska :-)

2006-04-10 @ 06:28:04
URL: http://hem.bredband.net/b346835

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0