Lillebror, 2 år...

Ja, så fyllde lillebror 2 år... Vi tjuvstartade med kalas redan i söndags eftersom vi insåg att det skulle bli alldeles för trist och stressigt att kalasa igår. Hur kul kan det liksom vara att att bli hämtad från dagis kl. 16, åka hem och äta middag, alla är trötta efter en lång dag och sedan få hem en massa folk på ett kalas...

Nå, näää...

I alla fall så körde vi med öppet hus från kl. 14 och framåt (på tal om vilket - jag har helt glömt att vi var bjudna på ett annat tvåårskalas i dag!!! *aarrggh, denna senilitet!*) och hela alltihopet blev mycket lyckat.

T. var glad och samarbetsvillig, V. njöt över all uppmärksamhet och alla paket han fick öppna. innehållet blev lite enahanda däremot, men han har lekt med rubbet och lekt mycket med de nya leksakerna, så det kan ju inte ha varit särskilt misslyckat från hans perspektiv sett. Däremot är det uppenbart att sonen utvecklat sitt ego i mycket hög grad. Så fort storasyster ens närmar sig någon av presenterna han fick så hörs ett avgrundsvrål, varpå en för stunden närvarande och numera även smått frustrerad förälder får rusa till undsättning och hjälpa till att lösa konflikten...

Förälder: V... T. vill bara TITTA på din leksak. När hon har gjort det om en LITEN STUND, så får du TILLBAKA den. Eller hur, T?!
T: *nickar förståndigt* Du FÅR tillbaka den V. Jag ska bara TITTA på den en liten stund!
V: *trycker fram underläppen i en butter min och går och hämtar en annan grej ett tag*

Nå... Hur det än var så fick sonen en tramptraktor av sina föräldrar, sin syster och morföräldrar. han har jagat grannpojkens traktor hela sommaren och han blev också mycket glad för sin present. De övriga gåvorna bestod av:
1. Bil och pussel.
2. Polisbil.
3. Duplo-polisbil.
4. Cykelhjälm och bil.
5. Skottkärra.

Dottern fick även hon några paket. Hon har en längre tid pratat om en Barbiedocka, så då fick hon en sådan av oss. Det är nästan pinsamt för mig, en inbiten jämställdhetsivrare, att erkänna. Men så är det i alla fall. Övriga extrapaket som dottern fick innehöll:
1. Barbiekläder.
2. Docka.
3. Handväska.
4. Pärlor att göra halsband av.

Å så pratas det ibland om att det sociala arvet inte spelar roll? Att det enda som gör skillnad är det biologiska arvet? Till en viss mån, okej... Men nog f*n påverkar vi våra barn långt mer än vi tror. Därför tycker jag också att det är ganska skönt att T. valde en Spindelmannenboll istället för en Prinsessboll till sin barnbox på en lokal slarvmatsrestaurang... Det känns som att det blir mer balans på något vis då...

Fast nu var det sonens kalasande jag skulle skriva om...

Vädret var också kanonfint. Det innebar att vi ganska omgående efter att ha fikat gick ut på framsidan och så fick hela skocken med barn rasa av sig utomhus istället. Det var uppskattat både av dem och föräldrarna som passade på att sola lite :-)

De sista gästerna begav sig hemåt vid 17.30. Barnen var genomtrötta och höll på att somna sittandes i soffan, så det fick lov att bli en snabbmiddag bestående av korv med bröd... Dessutom hade vi ju fikat en hel del, så ingen av oss var väl särskilt hungrig. Trodde jag. Jag trodde inte mina ögon när dottern slukade fyra korvar och sonen smällde i sig tre. I vilken mage fick det plats liksom?

Som en mycket kort sammanfattning av söndagens kalas kan jag nog skriva:
Kul kalas, glada och nöjda barn, glada och nöjda gäster, vackert väder... Kan det bli bättre än så?

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattiskramar till lillebroren! Åh, vilka korvätare! ;))

L. valde ett par blåa Bamse-bågar förresten, jättefina!

Kram!

2006-08-25 @ 21:58:03
URL: http://amlon.blogg.se/
Postat av: Carola

Nu funkar min hemsa!!!!
Kan du skicka ett mail till mej så jag får din adress? När jag köpte ny dator så tappade jag ju alla adresser...:(
Kram/Carola

2006-08-30 @ 22:55:12
URL: http://www.carolas.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0