Hur många blir det då?

Storasyster T. och jag satt i soffan och läste en bok. På en bild var det en massa barn som lekte i en lekpark och T. började förstås räkna dem... Hon räknar till fem, glömmer ett barn och jag frågar om inte det barnet också ska vara med. Javisst ska han det, tycker T. och säger "ett barn till". Jag kunde sedan inte motstå frestelsen att fråga hur många barn det blir då, med fem på ena sidan och det enda på den andra. Svaret jag får med eftertryck och tindrande ögon är helt underbart... "Många!" :-)

Kommentarer
Postat av: Victor och Josefine m.fl.

Kramisar till kluriga Tova! :))

2006-02-28 @ 14:12:26
Postat av: killfröken

Som mattelärare är det inte utan att man blir en smula glad.

2007-04-24 @ 19:25:06
URL: http://killfroken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0