Dagen D - "Sluttuttat"

I dag är det dagen D. I dag har vi definitivt bestämt oss för att det är sluttuttat på napparna. I dag är dagen då det skulle ske.

Lillebror med sin starka vilja har varit ett bekymmer i min tankevärld. Hur 17 ska det gå om han bestämmer sig för att han bara SKA ha nappen och inte får den? Det var det minsta problemet, han somnade utan nappen på dagen för två dagar sedan och har sedan inte behövt den. I kväll frågade han efter den, men nöjde sig med att vi inte visste var den var och somnade sedan lugnt. Jag är lättad!

Storasyster blev ju däremot lite ledsen när vi inte hittade igen hennes napp. Såklart... Har man haft den i lite drygt fyra år, så är det ju inte så konstigt. Vi låg i alla fall och läste godnattsaga och pratade lite om vad som hänt med nappen innan det var dags för godnattsången. T. var inne på att det var den "arga farbrorn som nypt mig som nu hade tagit tutten" (detta är något hon drömt om när hon var yngre, en arg farbror som nypt henne). Jag drog en saga om att det säkert inte var så utan att den helt enkelt kommit bort, att ett annat ledset barn kanske hade hittat den och blivit jätteglad *töntvarning*. Det var ingen tröst för henne, men hon nöjde sig med att ligga på min arm och kramas medan jag sjöng godnattsången... Att somna gick i alla fall hur bra som helst! *glad*

Håll tummarna för att det ska gå bra framöver också!

Kommentarer
Postat av: Carola

Klart att det går bra! När Hampus slutade med tutten vid 2,5 års ålder så var det nog JAG som hade mest problem. Men det VAR ju inga problem! Han gav den till påskharen och i utbyte fick han ett påskägg fyllt med godis och en massa andra roliga prylar, så var den saken ur världen.
Ha en finfin fortsättning på våran underbara sommar!
Kram /Carola

2006-07-31 @ 07:12:30
URL: http://hem.bredband.net/b346835

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0