Vad är väl en bal på slottet?

Undertecknad som (nästan) alltid förespråkar ett källkritiskt tänkande har gått på en nit... Länktåget. Jag trodde faktiskt att det var ett sätt för människor att få tips om nya, för dem, ännu oupptäckta bloggar. Men icke...

Därför väljer jag att kliva av Länktåget och även att plocka bort det inlägget från bloggen. Trist, men jag antar att det finns fler sätt att hitta roliga bloggar på...

Mer om otyget kan du läsa här:
Farligt att vara med i "Länktåget", Mickey J Barczyk

Kommentarer
Postat av: JoVi

Jag har läst men fattar ingenting ändå!? *trögo*

Bland annat fattar jag inte detta: "Detta är skitfarligt, speciellt om man fortfarande är intresserad av att få några besökare via Google." Mitt svar: Näe, jag är inte intresserad av att få några besökare via Google ;))

Förklara för ett pucko

2007-04-13 @ 23:29:28
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: JoVi

Oj, tröckte för fort, men "förklara för ett pucko" blev en ganska bra avslutning ändå *hihi*

2007-04-13 @ 23:30:54
URL: http://joviskarameller.blogg.se
Postat av: Pippi

Ska göra ett försök, med risk att framstå än mer som ett rikspucko ;-)))

Som jag fattar det finns det människor som så att säga vill åka snålskjuts på andas bekostnad och få sina bloggar/sajter att framstå som mer populära än vad de är genom att folk länkar till dem. Alla länkar till ens sajt renderar poäng hos Google och du kan klättra på deras rankinglistor... Typ... Det är en slags fusk, enkelt uttryckt. Jag är heller inte dödsintresserad av att folk ska hitta till mig via Google (spelar ingen jättestor roll, liksom), men jag vill heller inte bli indragen i något som inte är renhårigt. Därför plockade jag bort länktåget, men jag blev jätteglad över att vara en av dem som du rekommenderade vidare - bara så du vet!

Hur det än är så sparade jag i alla fall undan en kopia av alla länkar - för det fanns ju en massa bra bloggar med där som var klart värda ett besök då och då :-) Det var ju därför som jag hakade på - för att det var ett enkelt sätt att hitta igen nya, roliga och därmed också läsvärda bloggar :-)

2007-04-14 @ 21:05:29
URL: http://pippi.blogg.se
Postat av: JoVi

Ok, fusk vet jag ju vad det är *hihi* så jag ska oxå ta bort mitt inlägg! Förlåt att jag drog in dig i fusket! :)

2007-04-16 @ 09:51:55
URL: http://joviskarameller.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0