Äntligen klar - för denna månad...

Fy Fabian! Vad det är tråkigt att betala räkningar. Varje månad gruvar jag mig för detta elände. Vi står tack och lov inte på konkursens brant denna månad heller, men nog vore det bra mycket enklare om man vore rik. Jag tror inte att man skulle bli lyckligare, men livet skulle nog kännas lite lättare om man slapp fundera så mycket över hur man någonsin ska kunna spara ihop pengar till det där nya köket eller för den delen en nödvändig uppfräschning av huset. Visserligen finns det utrymme för oss att ta ytterligare lån på huset, men det bär mig emot. Jag är av den uppfattningen att alla skulder en dag ska återbetalas och Göran persson hade en poäng med sitt uttalande att "den som är satt i skuld är inte fri". Då känns det dumt att låna på sig än mer bara för att man kan...

Dottern är i alla fall piggare i dag. Febern är nästan helt borta och hon klagar över att hon inte får äta på Frasses blandat med klagomål över att hon inte får äta ohejdat mycket efter nattens kräkningar. Hon är tjock på rösten, men det är glädjande att höra hennes prat och sång på bottenvåningen blandat med sonens trallande och "Ajaj, Kapten". Det är rätt intressant hur mycket ett barn kan snöa in på en lek. Det är alltså sjörövare för hela slanten för sonen just nu. Hans sjörövarhatt åker på nästan på en gång på morgonen och svärdet som han fick i julklapp av sin farmor händer antingen i bältet runt midjan eller så bär han konstant omkring på det. En annan favoritreplik är för övrigt "Alle man på däck!". Jag undrar förresten vad grannskapt tänker om oss som föräldrar när de ser och hör sonens svar på våra uppmaningar: "Ajaj, Kapten!" tillsammans med en honnör...

I alla fall så ringde jag på cykelannonsen. Båda cyklarna fanns kvar! (Familjen har tvillingar) och vi var först med att ringa. Ska återkomma på onsdag när de kommit hem från sin semester. Cykeln är en "tjejcykel", alltså hallonröd med några blommor på ramen. (Nu är min första impuls att börja ondgöra mig över hur handeln/tillverkarna delar upp leksaker och kläder i tjej och killkategorier, men jag ska inte ge efter för den nu).  Men det får sonen leva med. Han tycker för övrigt att storasysters cykel är jättefin och jag är lur på att cykeln jag ska kika på är likadan, men storleken mindre förstås.

En annan kul grej som hände i går var att jag hittade en fyrklöver när jag klippte bort kantgräs runt huset och den spirande häcken på framsidan. Jag tar det som ett tecken på att det vänder nu. Att det är nog med elände nu och att trasselåret vi haft ska ha nått sitt slut. Det har hänt så mycket och de större sakerna har mestadels fallit ut till vår nackdel. Ska nog ta och köpa en trisslott också när jag liks susar till Coop med lite pantflaskor.

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Skönt att det vänder med feber och livet i övrigt. Du ska se att det ljusnar.

2007-07-28 @ 15:30:55
URL: http://itmamman.wordpress.com/
Postat av: Persilja

Jag har hittat några fyrklövrar i mitt liv. När jag hittade den första köpte jag en trisslott och vann 10000 kronor! När jag hittade den andra blev 11-åringen till. Efter den tredje blev 8-åringen till. Det är nästan läskigt hur lyckobringade de var! Jag ahr sparat dem i en bok. Alla hittade jag på vår tomt också. Jag har annars aldrig trott på sån där vidskepelse men det var märkligt hur mycket tur de gav! Så passa på!!! Om du låter bli trisslotten kanske något annat löser sig istället...
Kram!

2007-07-29 @ 08:25:11
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Kjellinskan

Hej! Det måste vara svårt att hitta en fyrklöver, det har jag aldrig gjort. Måste ju absolut betyda tur! :) Hoppas att barnen kryar på sig och att ni får en bra söndag!

2007-07-29 @ 11:01:15
URL: http://kjellinskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0