Den Nya Skolan

Det gick bra på Den Nya Skolan i dag. Rektorn ger intryck av att vara okej (som sagt, vi är gamla ämneskollegor från Den Gamla Skolan - men nu tänker jag mer på de nya rollerna vi har) och gav ett mycket positivt emottagande! Jag var lugn hela gårdagen, hela morgonen - ända tills en timme innan mötet. Himmel!!! Vilka mängder med fjärilar jag fick i magen! Men jag gjorde nog inte bort mig i alla fall...

Jag och min nya kollega, som var den jag trodde, hade dessutom hunnit filura på varsitt håll och hade också varsin åsikt om vilka klasser vi ville hamna i. Som tur var tänkte vi olika, så det hela slutade med att vi faktiskt fått välja årskurser! Kan vara sämre läge än så.... Mycket sämre.

Träffade också Det Nya Arbetslaget som hastigast - de verkar vara mycket trevliga människor.

Personalrummet var en dröm - nytt och fräscht.

Hört en massa bra saker om eleverna. En av fröknarna på förskolan kommer att bli en förälder, liksom en av grannarna på gatan. Det får gå. Jag bor ju inte i någon storstad direkt, så jag antar att jag får räkna med sådant.

Måste säga upp p-platsen på Den Gamla Skolan och ställa mig i kö för en på Den Nya. Fast jag vet inte. Nu får jag ju så mycket närmare hem, så frågan är ju... Måste ta en promenda endera dagen och kolla hur lång tid det egentligen tar att gå och dessutom kolla busstidtabellen.

Jag kommer att sakna Mitt Gamla Arbetslag. Mycket. Men jag tror att det kommer att bli bra!

Kommentarer
Postat av: IT-mamman

Det blir säkert kanonbra!

2007-06-03 @ 16:06:05
URL: http://itmamman.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0