Myspys

I dag hade jag och sonen en sån där riktig mysstund innan middagen. Jag var jättetrött efter jobbet och båda barnen var... Lite kinkiga, om jag uttrycker mig diplomatiskt...

Sätter mig i soffan och börjar prata med barnen om hur deras dag varit. Storasyster verkar ha haft genuint tråkigt. Inte fick hon spela på datorn, ensam 5-åring var hon. Inte ett rätt med någonting i dag, med andra ord. Hon är arg och fräsig och när jag påpekar att det inte är mitt fel att hon var ensam i dag så säger hon: "Det är inte dig jag är arg på! Jag är arg för att det varit så tråkigt på dagis i dag!" Tycker att hon är klok som lyckas sätta ord på detta!

Lillebror hakar på storasysters tråkig-prat och säger: "Jag har varit ensam och ensam och ensam!" med eftertryck. Undrar hur det är med detta, egentligen... Sitter så ett tag och filosoferar med armen om honom när han kryper upp i famnen och kryper ihop på min mage/bröstkorg och börjar fingra på mina öronhängen. Vi sitter och myser länge, länge. Tror att någon behövde en kram, trots att han först påstod motsatsen.

Längtar så efter att få gå ner i tid måndag vecka 46! Fattar inte hur jag ska palla med att jobba heltid när barnen fyllt 8 år. Får nog säga upp mig från 20% av min tjänst och konstant gå på 80%. Tycker att det känns lagom...

Längtar också efter att årets kläder från Gneis kommer. Testpaketet innehåller bl.a. ett vinterfodrat regnställ. Typ. Dessutom får lillebror en overall, lurvjacka plus termobyxa samt ett fleeceunderställ därifrån. Kläderna var verkligen fantastiskt bra! De slår Reimatec med hästlängder, plus att de är billigare och tål torkskåp. Hejja Gneis! Synd att de inte gör vuxenkläder också, utöver dunjackan...

image80Längtar också efter de två inplanerade resorna. Maken och jag åker till Luleå för en hotellvistelse och lite shopping i oktober plus att vi åker till Rovaniemi för ett besök på Santa Park i november. Kommersiellt värre, javisst... Men också väldigt trevligt :) Ska man åka på något Tomteland tror jag att det är läge att göra det när barnen fortfarande tror på tomten. Annars lär det tappa lite av sin tjusning...

Kommentarer
Postat av: Persilja

Men hörru! Om du ska till Lule måste du ju lägga in det där fotot du lovade. Jag menar jagg vill ju inte råka gå förbi dig på stan utan att veta vem du är, juh! Godnatt! (Jag minns lösenordet!)

2007-09-25 @ 22:02:03
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Pippi

Men serru, det har jag redan gjort - för lääääänge sedan :) Det finns på min wordpress-blogg! Nattinatti!

2007-09-25 @ 23:46:02
URL: http://pippi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0