The New Pippi och Drömmen om Det Perfekta Hemmet

Dotterns hosta låter verkligen eländigt idag. Hon hostar inte mycket, men rosslar desto mer när hon väl gör det. Jag låter väl ungefär likadant. Sonen tycks, tack och lov, ha klarat sig bättre. Ska i alla fall ikläda mig rollen som huskurshäxa igen och koka lite hostmedicin. Den är väldigt effektiv och är faktiskt lättare att få i barnen är "vanlig" hostmedicin från apoteket.

Är förresten nyfrissad i håret. Eftersom det är på utväxt så hände det inte särskilt mycket utöver att jag fick mig en snedlugg istället för den raka sorten som jag annars har haft. Det känns ovant, men kul. Det blev liksom mer frisyr över håret igen och inte bara en massa tungt häng överallt. Lade också i en intensivtoning för ett par veckor sedan för att bli av med de utväxta slingorna från i våras. Gillade nyansen, vaddennuhette. Minns aldrig sånt där... Kan det ha varit Kastanj?! Nå... Nu har jag en rödbrun färg på håret i alla fall och jag trivs väldigt bra med det.

Upplever annars ett välbefinnande just nu som jag trivs väldigt bra med. Det är skönt att lulla på hemma, även fast varken jag eller barnen inte är helt kuranta. Alla de där projekten som skulle ha blivit färdiga i huset (lister som saknas, dörrkarmar som borde monteras, risiga tapeter...) helst i går, får faktiskt lov att vänta lite. De försvinner ingenstans. Även fast jag med jämna intervall får spunk över att de inte är slutförda, så känns det just nu som att det finns viktigare saker i livet än att ha Det Perfekta Hemmet. Fast jag ska medge att det kliar i fingrarna när det gäller vardagsrumstapeten. Men jag målar hellre om badrumstaket först. Men det får bli sen någon gång. I dag är jag hemma med barnen och vi ska baka baugetter och göra köttbullar. Så är det...

Nu ropar båda ungarna på hjälp. Samtidigt. Bäst att hörsamma dem, tror jag.

Kommentarer
Postat av: ayan

har en underhållning i min blogg skulle bli jätte glad om du kunde komentera

2009-09-05 @ 17:56:04
Postat av: ayan

heter ayansalah.blogg.se

2009-09-05 @ 17:56:24
URL: http://ayansalah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0